แนวทางการอุทธรณ์ของนักศึกษา/ผู้เรียน (Appeal procedure)

ในกรณีที่นักศึกษามีข้อสงสัยเกี่ยวกับผลการสอบ/คะแนน และวิธีการประเมินผลของรายวิชา นักศึกษาสามารถยื่นคำร้องเพื่อขออุทธรณ์ได้ภายในระยะเวลา 1 ภาคการศึกษาเท่านั้น หรือหลังจากภาคการศึกษาที่ลงทะเบียนเรียนแล้วเท่านั้น โดยยื่นคำร้องต่อคณะกรรมการประจำหลักสูตรหรือยื่นในระบบออนไลน์ แล้วคณะจะจัดตั้งคณะกรรมการในการพิจารณาการอุทธรณ์ของนักศึกษา

In case students have questions regarding their exam results/scores and the assessment methods of the course, they can submit a request for appeal within 1 semester only, or after the semester in which they were registered. They must submit the request to the program committee or they can submit the request to the online system, which will then establish a committee to consider the students' appeals.

แนวทางการร้องเรียนของนักศึกษา/ผู้เรียนเรื่องอื่นๆ (Complaint procedure on other matters)

ในกรณีที่นักศึกษาต้องการร้องเรียนเรื่องอื่นๆ ที่เกี่ยวกับการเรียนการสอนในระดับบัณฑิตศึกษา นักศึกษาสามารถพิมพ์ข้อความร้องเรียนในระบบออนไลน์โดยตรง

In case students wish to file complaints about other matters related to graduate education, they can directly type their complaint message in the online system.